fredag, augusti 06, 2010

Bill Gates till helvetet

Bill Gates förolyckas i en bilolycka. Han finner sig själv i skärselden, framför Sankte Per. "Hmm... Bill, jag är riktigt fundersam över detta fall, jag är inte säker på vart jag ska sända dig. Trots allt så har du hjälp samhället enormt mycket genom att se till att det finns en dator i nästan varje hem i Amerika, men du har också skapat det fruktansvärda Windows '95."

"Jag kommer att göra något jag aldrig har gjort förut. I ditt fall låter jag dig välja om du vill komma till himlen eller till helvetet." Bill svarade: "Ok, vad är skillnaden mellan dessa två?" Sankte Per: "Jag är villig att låta dig göra ett kort besök, om det kommer att hjälpa dig med ditt val." Bill: "Fint, men vart ska jag gå först?" Sankte Per: "Det låter jag dig bestämma." "Ok då, " sa Bill, "låt oss pröva Helvetet först."

Så Bill for till Helvetet. Det var en underbart ren och sandig strand med klart vatten och massor av bikini-brudar som sprang omkring, lekandes i vattnet, skrattande och fulla av upptåg. Solen sken och temperaturen var perfekt. Bill var mycket nöjd med vad han såg.

"Detta var toppen!" Sade han till Sankte Per. "Om detta är Helvetet, MÅSTE jag bara se Himlen!"

Himlen var ett ställe högt upp bland molnen, med änglar som drev omkring, spelandes på harpa och sjöng. Det var fint, men inte så förledande som Helvetet. Bill tänkte över saken en kort stund, och framförde sitt beslut.

"Hmmm. Jag tror att jag föredrar Helvetet." Sade han till Sankte Per

"Fint, " svarade Sankte Per, "som du önskar." Så Bill Gates for till Helvetet.

Två veckor senare, Sankte Per beslöt att kolla upp den salige miljardären för att se vad han gjorde i Helvetet. När han kom dit fann han Bill fjättrad mot väggen, skrikande bland heta flammor i mörka grottor, bli torterad av demoner.

"Hur lever livet?" Frågade han Bill. Bill svarade, med rösten fylld av smärta och besvikelse, "Detta är fruktansvärt! Detta är inte alls likt det Helvete jag besökte för två veckor sedan! Jag kan inte tro att detta händer! Vad hände med det andra stället, det med underbara stränder, de lättklädda kvinnorna lekandes i vattnet?"

"Det var ett demo." Svarade Sankte Per. "Den skarpa versionen har några buggar."

Inga kommentarer: